• Lorem ipsum

Op deze pagina vind je alle informatie over het verzenden en retourneren van je bestelling bij Refurbi.

Belangrijke update rondom de extra maatregelen tegen het coronavirus

Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus is het bij PostNL veel drukker dan normaal. Dit houdt in dat er vertragingen kunnen optreden in zowel de verwerking als levering van pakketjes. Hiervoor uiteraard onze excuses! Wij vragen je om enig begrip voor deze situatie, daar PostNL er alles aan doet om alle pakketten zo snel mogelijk te bezorgen.

Voor Nederlandse afleveradressen geldt:
Vanaf maandag 16 maart tekent de bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen zij om het contact tussen mensen te minimaliseren. De bezorger zal je vragen om de laatste 3 cijfers van het legitimatiebewijs en noteert deze in het handtekeningveld.

Voor Belgische afleveradressen geldt:
De nieuwe maatregel van de Belgische regering om niet-essentiële winkels te sluiten vanaf 18 maart om 12:00 uur heeft als gevolg dat een deel van de PostNL-punten in België gesloten is. In België geldt een tweede aanbiedpoging. Indien je bij de tweede bezorgpoging het pakket niet in ontvangst kan nemen, wordt dit pakket naar een PostNL-punt verstuurd dat openblijft. Je wordt op de hoogte gebracht zodra je het pakket kan ophalen bij de betreffende locatie.

Verzenden
Refurbi levert alleen aan adressen in Nederland en België. Woon je in een ander land en wil je graag een bestelling plaatsen? Neem dan contact op met onze klantenservice, we denken graag met je mee! Zo worden de bestellingen ontvangen vóór 17:00 uur verzonden via PostNL en worden de volgende dag bezorgd. Op deze manier kunnen wij garanderen dat je jouw bestelling op tijd in huis hebt!

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat kan ik doen?
Afhankelijk van de gekozen bezorgoptie wordt je order op de dag van bestelling verstuurd. In Nederland ontvang je deze meestal binnen één werkdag, bestellingen naar België worden binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd. Helaas kan het gebeuren dat een pakket vertraging oploopt, in de meeste gevallen wordt het pakket alsnog afgeleverd al dan niet met vertraging. Daarom vragen we jou om in Nederland 3 werkdagen en in België 8 werkdagen af te wachten vanaf de dag van verzending, de kans is groot dat de bestelling binnen deze periode alsnog wordt bezorgd. Heb je na deze periode je pakket nog niet ontvangen? Dan ontvangen we graag onderstaande gegevens in een e-mail naar [email protected]:

  • Je ordernummer
  • Het verzendadres (deze vind je in de orderbevestiging en in je account)
  • Een korte toelichting van het probleem

Bezorgen jullie op feestdagen?
Onze pakketten worden geleverd met PostNL. In de meeste gevallen bezorgt PostNL geen post en pakketten op feestdagen en zondagen. Bestel je de dag vóór een feestdag? Dan kan het dus iets langer duren voordat je bestelling wordt bezorgd.

Retourneren
Heb je het verkeerde apparaat besteld, heb je toch liever een andere optie of ben je niet tevreden over het bestelde product? Of is je product kapot? Dat vinden wij heel vervelend en daar willen we graag iets aan doen.

Herroepingsrecht
Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktermijn waarin je kan besluiten het product te houden of retour te sturen naar ons. Deze bedenktermijn, ook wel herroepingsrecht genoemd, gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. Wil je na aflevering afzien van de aankoop? Na melding binnen de 14 dagen bedenktermijn heb je vervolgens 14 dagen de tijd om het product naar ons te retourneren. Je kan er ook voor kiezen het product zonder melding vooraf naar ons retour te sturen, dit dien je dan te doen binnen de 14 dagen bedenktermijn. Na de genoemde termijnen kan het bestelde product niet meer naar ons worden geretourneerd voor een terugbetaling.

Heb je een verkeerd of beschadigd apparaat ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk na ontvangst contact met ons op, zodat we het probleem met je kunnen oplossen.

Hoe retourneer ik een product?

  1. Download en print ons retourformulier en vul deze zo volledig mogelijk in. Een onvolledig ingevuld retourformulier kan er voor zorgen dat we jouw retour niet kunnen verwerken. Heb je een account aangemaakt? Dan kan je hier ook zelf alvast een retouraanvraag indienen. Ook in dit geval ontvangen wij graag een retourformulier bij de retourzending, zodat onze retourafdeling de zending kan identificeren. 
  2. Verpak het product goed en stevig en geef deze af bij een PostNL punt of andere vervoerder. De verzendkosten dien je zelf te betalen. Vind hier het dichtsbijzijnde PostNL punt.
  3. Het product komt bij ons binnen wij controleren deze zo snel mogelijk.
  4. Binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling ontvang je van ons een terugkoppeling met betrekking tot je retourzending.

Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht, het invullen en meesturen van (alleen) het Refurbi retourformulier volstaat.

Verstuur het pakket naar onderstaand retouradres.
Refurbi.nl - Afd. Retouren
Venenweg 66
1161AK Zwanenburg

Voorwaarden herroepingsrecht

  • Het product dient in originele nieuwstaat met originele productverpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, en met de origineel meegeleverde accessoires retour te worden gestuurd.
  • Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen. Het product dient vervolgens binnen 14 dagen na je melding dat je van de aankoop afziet retour te worden gestuurd. Maak je voorafgaande aan de retourzending niet kenbaar dat het product wordt geretourneerd? Dan dient het product binnen 14 dagen na ontvangst naar ons te worden geretourneerd.
  • Bij het retourneren van een apparaat welke niet meer in nieuwstaat verkeert (lees: val-/stoot-/waterschade) of incompleet wordt geretourneerd heeft de klant recht op maximaal 75% terugbetaling van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
  • Het retourneren van jouw apparaat is altijd geheel op eigen risico van de klant. We adviseren je daarom om je retour aangetekend te verzenden, zodat je het pakket dan automatisch verzekert.

Terugbetaling
Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor terugbetaling? Je ontvangt het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending binnen 14 dagen na ontbinding. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je ontvangt het geld terug via de door jouw gekozen en gebruikte betaalmethode bij het betalen van jouw bestelling. Bij terugbetalingen via creditcard kan het tot 14 dagen duren voor het bedrag is teruggestort.

Omruiling
Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor omruiling? Dan versturen wij jouw nieuwe product binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour, mits het product op dat moment bij ons op voorraad is. Dit pakket wordt binnen de standaard levertermijn bezorgd.

Heb je vragen over verzenden of retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice.